RSS
Welcome to my blog:) diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua dan juga diri saya sendiri *peace*

Friday, April 10, 2009

ya ALLAH swt...

dh 2 hari sejak last paper exam aritu
sejak tu bz sgt2
maklumla karnival sukan malaysia dh start
igtkan bile dh habis exam, bolehla rehat sket
rupenye makin penat
tp bak kate kawan saya,
"kerja demi ALLAH, insya-Allah dapat keredhaan-Nya"
btol2, kerja demi ALLAH
sebab, hanya dengan keredhaan-Nya dan kebenaran-Nya sesuatu kerja tu kita mampu selesaikan

jd bile dh bz ni, dh sibuk ke hulu ke hilir
penat sgt2 badan n otak ni
tp yang paling saya terkilan dengan diri sndr
bila dh bz ni, solat pun selalu lmbt
al-Quran pun dh kurang baca
ya ALLAH, ampunkan diriku ya ALLAH
'hanya kerana kerja yang banyak mana, aku lalai dalam menunaikan kewajipanku kepada-Mu'

ya ALLAH,
diri ini baru sahaja belajar untuk dekat pada-Mu
berilah kekuatan pada diriku ya Tuhan
berilah hamba-Mu ini ketenangan hati
aku mohon pada-Mu
ampunkanlah dosa-dosaku yang terlalu banyak ini
sesungguhnya Engkau Maha Pengampun segala dosa
aku mohon pada-Mu
sesungguhnya tiada tempat pergantungan yang lain buat diri ini, hanya pada-Mu
ya ALLAH

itulah doaku setiap kali selesai solatku
ak mohon pada-Mu ya RABB
sesungguhnya hamba-Mu yang kerdil ini terlalu banyak dosanya
ampunkanlah dosaku dan berilah keredhaan-Mu...

Those who believe and do right actions and perform
prayer and give the alms, will have their reward
with their Lord. They will feel no fear and
will know no sorrow. (2:277)


ya Allah, kau berilah kekuatan padaku untuk ak mejaga segala ibadahku pada-Mu...


moral:
jangan la jd macam saya, hanya kerana kerja yang tak seberapa banyak, saya lalai dalam menunaikan kewajipan pada-Nya
jagalah solat, sesungguhnya solat itu adalah tiang agama
dan tanpa yang tiang yang teguh, tak mungkin sesebuah rumah dapat berdiri teguh..

p/s: kepada saudara haikal, siapa saya x perlulah tahu yang mana, saya di sini hanya ingin meluahkan rasa hati ini. cukupla saya katakan saya ini hanya hamba ALLAH yang kerdil...

1 comment:

idsyAleeya said...

salam..
cik farah;)
(seolah2 memanggil nama sendiri)
saye da tukr link ye!
hehehe..;p

Post a Comment

 
Copyright 2009 makhluk ciptaan-Nya Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes