RSS
Welcome to my blog:) diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua dan juga diri saya sendiri *peace*

Thursday, September 10, 2009

sahabat

skang ni ngah nak habiskan novel yg beli masa balik ari tu. tajuk die Bintang-bintang ke Syurga oleh Xarine. penulis ni lelaki kalau tak silap. lagipun citer ni tentang:

"... berbicara fasal cinta dalam lembutnya bahasa daripada hati seorang lelaki yang mengharapkan reda Ilahi"

tapi, saya bukan nak citer pasal buku ni. kalau nak tahu lebih lanjut pasal buku ni, kene la baca. ap yang saya nak cakap kat sini adalah pasal satu quote yang ad kt dlm buku ni, pasal sahabat.

"rakan taulan umpama bintang-bintang,
meskipun tidak kelihatan ketika riangku di siang hari,
bintang-bintang itu tetaplah di sana,

apabila musibah gelap menimpa diri,
bintang-bintang itu bercahaya menampakkan diri,
tersenyum ke arahku mendoakan siang segera kembali."


rasanye boleh paham ap yg ad disebalik kata-kata ni. kita mungkin tak nampak kawan2 kite sekarang, tapi diorang sentiasa ad seperti bintang2 yang xde waktu siang tapi bila kita susah, mereka datang mcm bintang2 yang akan kelihatan pada waktu malam. kawan2 yang ada kat sekeliling kita, kita kene hargai diorang. kita ni x mungkin mampu nak hidup sorang2 kat dunia ni tanpa bantuan orang lain kan.

rasanya nak cakap tu je. xde idea sangat nak tulis ap. tapi sebab terbaca kata2 tu, tu yang tergerak nak menulis. senang kata, kawan2 yang kita ada, hargai diorang sepenuhnya. buat kawan2 saya semua, saya SAYANG korang semua!!!!!!!!!! korang semua sangat2 penting dalam hidup saya, tak kira kawan2 saya yang kat mana sekarang ni sama ada kt UNPAD ni ataupun kawan2 sekolah dulu yang sekarang dah berterabur kat seluruh dunia...

terma kasih kat korang semua sebab sentiasa tahan dengan saya yang tak berapa nak dewasa ni... heheheh :) PEACE

1 comment:

Dr Amad said...

tak dok sutey habuk pun gmbr saya...kita xkawan ek..sedey2

Post a Comment

 
Copyright 2009 makhluk ciptaan-Nya Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes